Neden Sağlıkta Kalite Yönetimi..?
Sağlık hizmetlerinde kalite uygulamaları; hasta ve personel
memnuniyetinin sağlanması, ekonomik kaynakların verimli kullanımı ve
çağdaş hizmet sunumunu yakalayabilmek için bir gerekliliktir. Bu
bağlamda hizmetin ve bu hizmet sonucunda elde edilen sonuçların
kalitesinin geliştirilmesine ve sürekli iyileştirilmesine esas olan
sağlıkta kalite standartları, sağlık hizmetinin tüm aşamalarında
kaliteyi değerlendiren ve bu anlamda kalitenin iyileştirilmesi ve
geliştirilmesi için sağlık çalışanlarına rehberlik görevi yapmayı
amaçlayan bir araçtır.
Kalite çalışmalarının bir başlangıç noktası var olmakla birlikte sonu
yoktur. Kısaca kalite çalışmaları istasyonu olmayan sonsuz bir
yolculuktur. Sağlık hizmetlerinde de benimsenerek uygulanması ile arzu
edilen kalite seviyesine ulaşmak ve sürekliliği sağlamak mümkün
olacaktır.
“Kalite asla bir tesadüf değil, daima akıllı bir gayretin sonucudur.”
John Ruskin
Kalite Yönetim Birimi Çalışanları
Hamide TOKDEMİR TÜKEL
Kalite Yönetim Direktörü